:: Učebnice matematiky a fyziky pro gymnázia ::
Tato stránka obsahuje dvě ne zcela tradiční gymnaziální učebnice - matematiky a fyziky. Obě vznikly během posledních dvou let společnou prací Martina Krynického a tříd, které učí na matematiku nebo fyziku. Obě jsou zatím v různém stádiu rozpracovanosti, pokud vše půjde normálně kupředu jako dosud, kompletní první verze bude k dispozici na konci června 2009.
Stránku bych chtěl věnovat Kátě, Honzovi, Míše, Gábině, Petře a všem dalším, kteří si mysleli (myslí), že by pro ně bylo lepší, kdyby měli jiného učitele, jako důkaz toho, že si také myslím, že jsem je měl učit jinak (i když možná jinak než by si představovali oni) a že se snažím neopakovat chyby, kterých jsem se dopustil na nich.
:. Proč tahle stránka?
Vždycky jsem byl hrdý na svou fakultu a nemám pocit, že bych se na ní nic nenaučil. Bohužel však nemám pocit, že bych z ní odešel dobře připravený na skutečný život na skutečné škole se skutečnými dětmi. Myslím, že za tento nedostatek jsem musel docela draze zaplatit nejen já ale i studenti, které jsem učil (možná pořád ještě platí). Snažím se na ní postupně (podle důležitosti) dávat všechno,o čem si myslím, že bych to rád věděl už tehdy, když jsem začínal, všechno, co mně mohlo usnadnit můj učitelský život. Pokud si to někdo přečte a mým chybám se vyhne, stránka splní svůj účel. Je škoda, že tolik lidí musí místo užitečné práce jenom napravovat svoje zbytečné chyby.
:. Prosba první
Na těchto stránkách je možné najít řadu nelichotivých údajů a názorů na současné fungovaní našich škol. V žádném případě to neznamená, že zavrhuji současnou práci českých učitelů (sám jsem jeden z nich). Naopak. Jsem přesvědčený, že svoji práci vykonáváme stejně dobře jako většina ostatních profesí v tomto státě nebo většina učitelů v jiných zemích. Bohužel ve chvíli, kdy začnete porovnávat realitu s ideálním stavem, nemůže realita nikdy dopadnout dobře. Na druhou stranu představa ideálu a touha se k němu alespoň přiblížit jsou nepostradatelnou součástí jakékoliv snahy o zlepšení současného stavu. Zkuste nebrat zmiňovaná místa jako útoky na učitele.
:. Prosba druhá
Člověk je tvor omylný. Stránky určitě obsahují spoustu omylů a nepřesností. Pokud nějakou najdete, dejte mi, prosím, vědět na mailovou adresu martin@krynicky.cz.
Upozornění:Obě učebnice nejsou zcela běžné. Od klasických se liší proto, aby dovedly své čtenáře s větší pravděpodobností k cíli (zvládnutí předmětu na středoškolské úrovni). Vyžadují tak trochu jiný způsob práce, který je popsán v jejich úvodech. Prosím, přečti si je.
:. Kdo je autorem těchto stránek?
Martin Krynický (Mgr.), absolvent učitelství MF pro střední školy MFF UK (promoce 1996), učitel na gymnázium Buďánka (1994-1999) a gymnáziu Strakonice (2000 - …). Nějaké staré informace se o mě dají najít na internetu, na moji učitelskou praxi je nejlépe se zeptat mých bývalých studentů. Dobrou službu může odvést server www.spoluzaci.cz, učil jsem ve třídách (čím je datum jejich maturity starší, tím více budou jejich zkušenosti odpovídat tomu, co mě naučili ve škole, a méně tomu, co jsem časem zjistil sám):
matematiku: |
4.B 2003 |
4.A 2004 |
8.O 2005 |
4.B 2007 |
4.B 2009 |
4.B 2011 |
8.O 2012 |
fyziku: |
3.A 2002 |
8.O 2005 |
4.B 2008 |
4.B 2009 |
8.O 2010 |
8.O 2011 |
8.O 2012 |
Jiný úhel pohledu Vám mohou poskytnout moji kolegové www.gymstr.cz.
:. Další vzdělávací texty
Kurs programovani v C++ pro seminář z IVT
- využití internetových kursů C++ pro výuku v semináři pro čtvrtý ročník
:. Některé postřehy týkající se školství
Stav školství v České republice v roce 2008
- odpověď na některé stesky nad úrovní českého školství
Jsou české školy nebezpečné?
- netradiční hodina matematiky + zamyšlení nad strategií ministerstva na snižování počtu úrazů a vysvětlení toho, proč už děti nejezdí na školní výlety
Poslední změna 31. 1. 2009